Jo ennen ajokortin ajamista olin päättänyt, että jos joskus hommaan moottoripyörän, sen pitää olla Harley-Davidson,
mikään muu ei kelpaa. Minulle sopivaa Harrikka-mallia
jouduin hetken kuitenkin pohtimaan. Sportsterin maine "tyttöpyöränä" hanasi vastaan. Kun ihmiset toteavat, että tytöt ajaa Sportsterilla, mielessäni herää kapina. Minä ajan millä haluan. Tajuttuani Sportsterinkin olevan iso ja painava moottoripyörä ja omat fyysiset mittani ei niin isot, tulin sen verran järkiini, että päädyin kuitenkin tähän klassiseen "tyttöpyörään". Saa nähdä, vaihtuuko pyöräni jonain päivänä Dynaan, josta ensin haaveilin tai Fat Boyhin, johon rakastuin Harley-Davidson-liikkeessä. Tällä hetkellä kuitenkin tuntuu, että olen syvästi ja vakavasti rakastanut omaan Porsteriini ja toivon, että meillä on paljon yhteisiä kilometrejä edessäpäin.
Joku nyt varmasti kysyy, että miksi Harrikka.
On monia halvempia pyöriä, tehokkaampia pyöriä ja ehkä jonkun mielestä
kauniimpiakin. Moottoripyöräily on tunnelaji, jossa järkisyillä ei ole
mitään tekemistä asian kanssa. Järkevät ihmiset ajaa autolla. Minulle
Harley-Davidson on moottoripyörien kuningas.
Harkitessani A-kortin ajamista ja pohtiessani, olisiko opetuslupa,
ajokoulu vai niiden yhdistelmä paras vaihtoehto hankkia A-kortti, sain
paljon apua Harley-Davidson Club Finlandin keskustelupalstalta netissä. Harley-Davidson Club Finland on Harrikan omistajien oma merkkikerho.
Jäsenvaatimuksena on, että omistaa Harrikan. Minä hankin oman
Harley-Davidson Sportster 883 Hugger-moottoripyöräni heti ajokouluun
ilmottauduttuani. Olen ennakoiva luonne, joten ajattelin, että pitäähän
pyörä olla valmiina sinä päivänä, kun saan ajoluvan käteeni.
Päätin
kuitenkin mielessäni, että en hae H-DCF:n jäsenyyttä ennen kuin minulla
on ajolupa omaan menopeliini. Muutama päivä sen jälkeen, kun olin saanut ajolupani, laitoin hakemuksen. Odoteltuani muutaman viikon,
sähköpostilaatikkooni tuli vastaus. Minut oli hyväksytty Harley-Davidson
Club Finlandin jäseneksi.Vuodenvaihteessa
postiluukusta kolahti ensimmäinen Harrika-lehti ja tämän vuoden
kalenteri. Kalenteriin on kätevästi merkattu jo valmiiksi vuoden
tapahtumia, niin ei sitten ihan vahingossa mene joku tapahtuma sivu
suun.
Aloittelevana motoristina minulla on jatkuvasti mielessä monia
kysymyksiä, joita olenkin aktiivisesti kysellyt H-DCF:n keskustelupalstalla ja saanut runsaasti
kysymyksiini vastauksia. Tällä hetkellä pohdinnan alla on laukkujen virittely
pikku-Porsteriin, jotta pyörällä pystyisi kuljettamaan jotain tavaraa tarvittaessa.
Kiitos harrikkafoorumilaisille tätäkin kautta, jos joku teistä blogiani lukee. Toivottavasti
kesällä pääsen tutustumaan kerholaisiin ihan livenäkin, toistaiseksi
tunnen ihmiset vain keskustelupalstan nimimerkeillä. Muutaman jäsenen ehdin kuitenkin tavata syksyllä moottoripyörän osista kauppoja hieroessani.
Moi,
VastaaPoistapaljonko sun sporassa on kw? Sillä kysyn, että olen pohtinut sitä myös ensi pyöräksi ja opetusluvalla hankkia a-kortin. Mutta siinäpä on rajana, että 50 kw pitää löytyä pyörästä :)